Hasznos tudnivalók

Kötelező munkavédelmi dokumentumok

Tapasztalataink szerint sok cégvezető nincs pontosan tisztában a munkavédelem és a tűzvédelem kapcsán kötelező feladataival, illetve azzal, hogy munkáltatóként milyen munkavédelmi dokumentumokkal kell rendelkeznie.

A munkáltatóknak az alábbi dokumentumokkal kell rendelkezniük (papír alapon) a munkavédelemről szóló jogszabályok értelmében:

  • egyéni védőeszköz juttatási rend: az egyes feladatok, résztevékenységek kapcsán pontosan milyen egyéni védőeszközt kell alkalmaznia a munkavállalónak, illetve, ezt hogyan érheti el;
  • munkavédelmi oktatási tematika: a munkavédelmi oktatás elvégzése során használt oktatási anyag;
  • munkahelyi kockázatértékelés, ezt a dokumentumot 3 évente újra el kell készíteni, tartalmazza a munkahelyen fellelhető összes kockázat felsorolását, azok elemzését, és bemutatja a megelőzés és a kockázatcsökkentés módszereit;
  • foglalkozás-egészségügyi orvosi vizsgálatok rendje: amely tartalmazza az orvosi vizsgálatokkal kapcsolatos részleteket és teendőket;

A felsorolt dokumentumok elkészítése munkavédelmi szaktevékenység, és ennek értelmeben ezeket csak közép- vagy felsőfokú munkavédelmi végzettséggel rendelkező szakember készítheti el.

Kötelező tűzvédelmi dokumentumok

A tűzvédelemről szóló jogszabályok kimondják, hogy a munkáltatónak rendelkeznie kell:

  • tűzvédelmi szabályzattal, amennyiben a dolgozók létszáma eléri az öt főt;
  • a dolgozókat évente egyszer tűzvédelmi oktatásban kell részesíteni, erről rendelkezni kell a megfelelő igazolással.

A kapcsolódó tűzvédelmi oktatási anyagot és a tűzvédelmi szabályzatot kizárólag közép- vagy felsőfokú tűzvédelmi végzettséggel rendelkező szakember készítheti el.
Mindez azt jelenti, hogy nem elégséges megoldás letölteni valahonnan egy mintát, a hatóság előtt ugyanis tudni kell igazolni, hogy az előírt dokumentumokat egy megfelelő szakképesítéssel rendelkező szakember készített el.

Kötelező a dokumentumok elkészítése, sőt azok naprakész állapotban tartása. Utóbbi szintén sok feladatot jelent, hiszen nemcsak a jogszabályváltozások miatt szükséges olykor módosítani a dokumentumokat, a munkakörülmények megváltozása, a létszám változása esetén is szükséges a frissítés! A hatóság az ellenőrzés alkalmával a munkahely aktuális állapotához képest fogja értékelni a dokumentumok meglétét és a folyamatok megfelelőségét.

Az Igniplus cégcsoport pontosan azzal foglalkozik, hogy a felsorolt feladatok elvégzésében (és természetesen még számos más területen) segítse ügyfeleit a jogszabályi elvárásoknak megfelelő minőségű dokumentáció elkészítésében, illetve a rendszeresen felmerülő feladatok elvégzésében.

írjon nekünk!

esettanulmányok / referenciák